Skrivet av: IsabelleBL | 21 januari, 2010

Amningeeeen

huuu…jag ska nog hålla mig borta från allt vad mammor heter, speciellt nyblivna, ammande, överfyllda, småtissade mammor. Även om jag mer och mer accepterar att det inte fungerade så blir jag ledsen då och då. Som idag när det faktiskt läckt igenom linnet, eller när jag saknar myset med Ronja som amning faktiskt innebar, och när jag läser om/ser hur lätt andra har det. Fan att hon hade gulsot när hon föddes, annars hade det kanske gått bra. Men jag räckte inte till i början, blev tillsagd att mata med nappflaska när vi kommit hem, fick tillomed mata henne med flaska på BarnIva så att jag fick känna på det. Allt blev bara skit, skulle ha behövt mer hjälp, undra varför jag inte frågade mer… Men jag tänkte väl att det skulle lösa sig tillslut.

Ronja efter sitt livs första bad, på BarnIva.

Lämna en kommentar

Kategorier